Marnost posílání rozpočtu do Sněmovny s podzimními volbami
Český Parlament,který za poslední čtyři roky novelizoval snad každý zákon (mnohé jistě vícekrát), nereflektoval potřebu připravit patřičnou reformu,aby nedocházelo k tristnímu a neudržitelnému souběhu poslaneckých voleb se schvalováním rozpočtu,neprobíhají-li na jaře (15let). Jenom pár novinářů otevřeně kritizuje,že státní rozpočet je sestavován krátce před volbami,ba má být odhlasován na podzim Poslaneckou sněmovnou v předpokládaném jiném složení. Avšak ani veřejnoprávní ROZHLAS neosvětluje fakt,že i letos předloha státního rozpočtu musí „spadnout pod stůl“,octne-li se ve sněmovně pár dní před vyhlášenými říjnovými volbami. Hlava státu,která není profesionálním politikem a nemá valné mínění o cifrách v rozpočtu,pominula při vyhlašování voleb okolnost,že po volbách „dolní“ parlamentní komora neprojednává ani „vratky“ ze Senátu,ač by měla. (Netřeba snad dodávat,že volby před svatováclavským svátkem by přeskupily sněmovnu personálně 27.září.)
Lze předpokládat,že Vláda se neodchýlí od v zákoně stanoveného rigidního termínu (nejpozději) 30.září,přestože nemůže být „potrestána“ nedůvěrou sboru poslanců. Na zdravém rozumu vládním činitelům tolik nezáleží,i když jde o „nejdůležitější zákon roku“. V říjnu se opět ohne JEDNACÍ ŘÁD Poslanecké sněmovny ??! (ČÁST TŘINÁCTÁ kontra „zásvětní klauzule“ ČÁST DVACÁTÁ PRVNÍ - § 121-1). Přitom stačilo přenést projednávání rozpočtu ve volebním roce do Senátu. I Ústava byla novelizována během uplynulých 4let (87/24 Sb.),ba nejméně jedna novelka leží někomu v „šuplíku“...