Nesmyslné digitální pořadníky na českých poštách
Loni veřejnost „zkousla“,že státní podnik ČESKÁ POŠTA uzavřel provozovny,u nichž by se takový krok nepředpokládal: kupříkladu pošt(ičk)a v budově krajského úřadu !! neb v těsném sousedství centrálního nádraží !!!?? Rovněž loni - Místopředseda české Vlády,jenž řídí ministerstvo,v jehož „portfoliu“ ČESKÁ POŠTA je,přiznal,že (zásilkových) služeb pošty neužívá. Stereotyp negativního mínění o styku s poštou se nevyhýbá jistě i hlavám členů ministerského kabinetu. Však naštvanost především na (dlouhé) prostoje v poštovních provozovnách by nebyla natolik zarytá,kdyby ČESKÁ POŠTA přistupovala k obsluze zákazníků se zdravým rozumem. Pokud ČESKÁ POŠTA ve svých provozovnách vyvolává přítomné zákazníky (vesměs) číselnými šiframi na světelných tabulích,jež se vyskytují v několika souběžných řadách !!? pak v takovém počínání není patrná racionalita. Zákazník nemůže odhadnout,kdy se dočká obsloužení u přepážky,není-li patrná posloupnost kódů. Zákazník na (větších) poštách je nucen neodlepit zrak - slouží-li mu,- od světelných panelů.
Uživateli pošty má být zapotřebí číslo jeho pořadí,které si zadá při příchodu na poštovní provozovnu,nikoli vygenerovaný (celý) kód poptávané služby. Po loňském zavření většiny malých pošt ve (velkých) městech se zákazník pitomým pořadníkům stěží vyhne. A pracovn(íci)ice přepážek musí hlasitě volat držitele pořadového kódu,když někdo „usne“ neb vůbec rezignuje na trudné čekání. Nastávají prodlevy v obsluze,i protože zákazník marně předvídá,že třeba pro výdej zásilek bude přivolán k přepážce nacházející se v blízkosti jejich uskladnění. Pár let ČESKÁ POŠTA již neodrazuje očividně dlouhými frontami u přepážek,avšak živí frustraci zákazníků pitomými pořadníky.
Proč automatický pořadník pošty nevypínají,nemají-li provozní špičku (dochází k rychlejšímu opotřebovávání) se nedebatuje. Generální ředitel oné národní pošty,šéf některé z 3divizí podniku či manažer některého úseku (asi ICT a eGovernment),by se měl poroučet z funkce. Pro média však tématem není ani to,zda ČESKÁ POŠTA neplatí za úděsné pořadače „mastnou„ licenci. Obří státní podnik ČESKÁ POŠTA je organizován tak,že kraje a obce nemají vliv na jeho hospodaření,ba musí se prosit o kooperaci podniku na fungování poštovní „pobočky“...