DUKELSKÁ nadále demonstruje ubohost mobility v Budějcích
Po dobu nějakého roku (do letošního května) českobudějovický Park Dukelská byl uzavřen pro pěší a cyklisty,i když se na staveništi náplavek zrovna nepracovalo. Uplynul tuze krátký čas -- a prů(chod)jezd parkem je opět zablokován ! Sice jenom podchodem mostu u Slávie,ale vzhledem k tomu,že mostovka odděluje park neprodyšně,tak se pravděpodobně po celou dobu započaté rekonstrukce Slávie komunikace neotevře. Technokrati ukazují opětovně,jak je přesnadné utnout nesilniční komunikaci,aniž by se protestovalo před radnicí. Kdyby šlo o silnici skrze park (a že silniční komunikace vedou parky nevýjimečně,ví každý),tak staveniště Slávie by bylo ohrazeno tak,aby auta projela aspoň kyvadlově. Do průchodu pod takzvaným Krumlovským mostem nyní neproklouzne ani pružná (čtyřnohá) kočka.
I za současného složení městské rady nemá být potíží pro udržitelnou každodenní mobilitu přetnutí neautomobilové trasy v nějaké lokalitě. Cyklista má drkotat mezi Slávií a muzeem po “hrubě” dlážděné komunikaci,anebo si razit cestu neznačeně po přilehlém hladkém chodníku. A předtím seskakovat z kola,poněvadž provoz na silnici ve sjezdu z mostu do Senovážného náměstí nebyl omezen pro individuální (nenákladní) dopravu v období rekonstrukce Slávie. Nebyl vyznačen “dočasný” cyklopruh v Žižkově ulici,přitom právě cyklotrasa od budějického (dvoj)nádraží směřuje klikatě (a teď slepě) právě do parčíku Dukelská !!!!! Vlastně cyklista nesmí projet přímo Žižkovou...a v Lanovce je cyklostezka zaslepená !!!!!! A pokud se cyklista odváží “zkratkou”,tak u hlavní pošty natrefí do dlouhého “kamenného prahu”,jenž naprotitomu pro auta - i s letním “obutím” - není nekomfortní překážkou. Střed krajského města - se svou dlažbou z éry koňských potahů - je proto stále autostrádou. Cyklisté jsou vytlačováni z (městské) dopravy soustavně.
Nejde o patálii mobility pro jednu sezónu,jak by se mohlo jevit. I pokud Hejtmanství plánuje výstavbu nového (vyššího) mostu přes Malši na Mánesovce,tudíž opět dojde k blokování průjez(cho)du do Parku Dukelská. Avšak k vyznačení přímé cyklotrasy v široké Dukelské ulici přes Mánesovu třídu do Havlindy se nepočítá. Kolařům,kteří si dovolí jet Dukelskou do Havlindy a zpět,zarytý antikolař mezi policisty smí udělovat pokuty (s doprovodnou prupovídkou: a padejte příště vedle na cyklostezku...). Vůbec zmodernizovaná českobudějovická Mánesovka usvědčuje městské činitele z urbanistické nekoncepčnosti. Již desetlet se Dukelská ulice přetváří v další pohodlné parkoviště. Možná se dočkáme i uzoučké jednosměrky,vytěsňující samozřejmě kolaře - jako v Otakarce a jinde v Budějcích. Součástí celé velmi široké Dukelské ulice - Mánesovku protínající - měl být (levný) cyklopruh (na trase do Havlindy a dál),nikoli být napasována cyklostezka do chodníku po břehu Malše. Vznikl (naoko) cyklopruh v Čechovce,ale spíše měl být v Dukelské. Doprava v Dukelské neměla být plánována odděleně od Mánesovky a Lidické,ale stalo se tak. Nu není tomu dávno,co byl obnoven (zbytečně) široký chodník v Dukelské - zrovna po v hraniční linii parčíku Dukelská. Za renovace Mánesovky se stalo podobně: přilehlé ulice byly vy(asfaltovány)betonovány "postaru". V době,kdy nejsou parkovací místa pro auta i kola,míst k oddechu není nikdy dost,a pohybujeme se pěšmo městem mnohem míň,tak se renovují komunikace o (stejných) rozměrech jako před 30 (50)lety !! Takhle technokraticky se organizuje mobilita v jihočeské metropoli.