Nesmyslné digitální pořadníky na českých poštách
Loni veřejnost „zkousla“,že státní podnik ČESKÁ POŠTA uzavřel provozovny,u nichž by se takový krok nepředpokládal: kupříkladu pošt(ičk)a v budově krajského úřadu !! neb v těsném sousedství centrálního nádraží !!!?? Rovněž loni - Místopředseda české Vlády,jenž řídí ministerstvo,v jehož „portfoliu“ ČESKÁ POŠTA je,přiznal,že (zásilkových) služeb pošty neužívá. Stereotyp negativního mínění o styku s poštou se nevyhýbá jistě i hlavám členů ministerského kabinetu...
Avšak naštvanost především na (dlouhé) prostoje v poštovních provozovnách by nebyla natolik zarytá,kdyby ČESKÁ POŠTA přistupovala k obsluze zákazníků se zdravým rozumem. Pokud ČESKÁ POŠTA vyvolává přítomné zákazníky ve svých provozovnách (vesměs) číselnými šiframi na světelných panelech,jež se vyskytují v několika souběžných řadách !!? pak v takovém počínání není patrná racionalita. Zákazníku není dovoleno odhadnout si,kdy se dočká obsloužení u přepážky,schází-li posloupnost kódů. Na (větších) poštách zákazník je nucen neodlepit zrak - slouží-li mu,- od panelů. Uživatel pošty má zapotřebí čísla jeho pořadí,které si zadá při příchodu na poštovní provozovnu,nikoli vygenerovaného (celého) kódu poptávané služby.
Po loňském zavření většiny malých pošt ve (velkých) městech se stěží zákazník vyhne pitomým pořadníkům. Hlasitě pracovn(íci)ice přepážek musí vyvolávat držitele pořadového kódu,když někdo „usne“ - neb vůbec rezignuje na trudné čekání. Nastávají prodlevy v obsluze,i protože zákazník marně předvídá,že třeba pro výdej zásilek bude přivolán k přepážce nacházející se v blízkosti jejich uskladnění. Již pár let ČESKÁ POŠTA neodrazuje očividně dlouhými frontami u přepážek,avšak živí frustraci zákazníků úděsnými pořadníky.
Proč pracovn(íci)ice pošty nevypínají automatický pořadník (světelné panely),není-li provozní špička,dochází k rychlejšímu opotřebovávání,se nedebatuje. Generální ředitel národní pošty,šéf některé z 3 divizí podniku či manažer některého úseku (asi ICT a eGovernment),by se měl poroučet z funkce. Jenže tématem pro média není ani to,zda ČESKÁ POŠTA neplatí za pitomé pořadače „mastnou„ licenci.