DUKELSKÁ nadále demonstruje ubohost mobility v Budějcích
Po dobu nějakého roku (do letošního května) Českobudějovický Park Dukelská byl uzavřen pro pěší a cyklisty,i když se na staveništi zrovna nepracovalo. Uplynul tuze krátký čas - a prů(chod)jezd parkem je opět zablokován ! Sice jenom podchodem u Slávie,ale vzhledem k tomu,že mostovka nad ním masivně odděluje park,tak pravděpodobně po celou dobu započaté rekonstrukce Slávie. Technokrati opětovně demonstrují,jak je přesnadné utnout nesilniční komunikaci. Kdyby šlo o silnici skrze park (a že silniční komunikace vedou parky není výjimečné,ví každý),tak staveniště by bylo ohrazeno tak,aby auta projela aspoň kyvadlově. Do průchodu pod Krumlovským mostem nyní nevkročí ani (čtyřnohá) kočka.
Přerušit neautomobilovou dopravu v nějaké lokalitě nemá být potíž pro udržitelnou každodenní mobilitu - i za současného složení městské rady...Mezi Slávií a muzeem cyklista má drkotat po “hrubě” dlážděné komunikaci,anebo si razit cestu neznačeně po přilehlém hladkém chodníku. A předtím seskakovat z kola,poněvadž provoz na silnici ve sjezdu z mostu do Senovážného náměstí nelze omezit pro individuální (nenákladní) dopravu. Nebyl vyznačen “dočasný” cyklopruh v Žižkově ulici,přitom právě cyklotrasa od budějického (dvoj)nádraží klikatě (a teď slepě) směřuje do parčíku Dukelská !!!!! Cyklisté jsou lstivě vytlačováni z (městské) dopravy...a tam,kde jsou honorací a úředníky tolerováni,zase vytěsňují chodce. Cyklista vlastně nesmí projet přímo Žižkovou...a v Lanovce je cyklostezka slepá !!!!!! A pokud se odváží “zkratkou”,tak u hlavní pošty trefí do dlouhého “kamenného prahu”,který není vážnou překážkou pro auta i s letním “obutím”. Střed krajského města - se svými kostkami - je proto stále pověstnou autostrádou.
Nejde o patálii mobility pro jednu sezónu,jak by se mohlo zdát. Hejtmanství plánuje výstavbu nového (vyššího) mostu přes Malši na Mánesovce,tudíž dojde opět k blokování průjez(cho)du do Parku Dukelská. Avšak k vyznačení přímé cyklotrasy v široké Dukelské ulici přes Mánesovu třídu do Havlindy se nepočítá. Dukelská ulice se již léta přetváří v další pohodlné parkoviště...Možná dojde i na uzoučkou jednosměrku,vytěsňující kolaře - jako v Otakarce a jinde v Budějcích. Zarytý antikolař mezi policisty smí legálně udělovat pokuty kolařům,kteří si dovolí jet Dukelskou do Havlindy a zpět (s doprovodnými slovy: a táhněte si příště vedle na cyklostezku...).
Zmodernizovaná Mánesovka vůbec usvědčuje městské činitele z urbanistické nekoncepčnosti: nepočítá se právě s kolaři v Dukelské !!!! ve velmi široké ulici Mánesovku protínající !!!! Součástí celé Dukelské ulice měl být (levný) cyklopruh (na trase do Havlindy a dál),nikoli být původně napasována cyklostezka do chodníku po břehu Malše. Vznikl (naoko) cyklopruh v Čechovce,ale spíše měl být v Dukelské. Doprava v Dukelské neměla být plánována odděleně od Mánesovky a Lidické,ale stalo se tak. Nu není tomu dávno,co byl obnoven (zbytečně) široký chodník v Dukelské - právě po hraniční linii parčíku Dukelská. Za renovace Mánesovky se stalo podobně: přilehlé ulice byly vy(asfaltovány)betonovány "postaru". V době,kdy nejsou parkovací místa pro auta i kola,míst k oddechu není nikdy dost,a pohybujeme se pěšmo městem mnohem míň,tak se renovují komunikace o (stejných) rozměrech jako před 30-50lety !! Takhle technokraticky se organizuje mobilita v jihočeské metropoli.