Zelená vlna rozhlasu není zelená
Rozhlasová relace Zelená vlna se vysílá 50let...Zpravodajství Zelené vlny se přitom netýká ekologie,životního prostředí neb k přírodě šetrných technologií,nýbrž pouze a jen motorismu ! Zároveň Český rozhlas (ČRo) doslova cenzuruje informace z železnice v Česku,včetně její každodennosti,pokud neinformuje o výlukách na železničních tratích. Veřejnoprávní rozhlas běžně upozorňuje na „ťuk“ vozidel (v Praze),jenž znepříjemní průjezd (dokonce přenáší „živé video streamy“),ale o výlukách na hustě rozvětvených českých tratích vesměs mlčí. O železnicích ČRo informuje většinou jen v souvislosti s haváriemi. Výluka však není nehodou na trati,tudíž všechny regionální stanice ČRo by měly shrnovat pro posluchače (nejméně jednou za týden) stav probíhajících železničních výluk,což nečiní (100let ??!).
Český rozhlas cenzuruje informace z dopravy,poskytuje-li informační „servis“ výhradně automobilistům,ba v relaci se zjevně zavádějícím přívlastkem. Z ČRo se stal navigátor silničního (městského) provozu,čímž nepřispívá k plynulosti dopravy,nýbrž ke sdílení iluze o bezmezné propustnosti individuální (nenákladní) dopravy. 50let ČRo - jinak permanentně omílající „klimatickou krizi“ - povzbuzuje mnohde neúnosný motorismus. Že by ČRo v relaci „Zelená vlna“ referoval,že alternativou ucpané dálnice (v současnosti nejčastěji nedostavěná D3) je paralelní železnice,včetně času nejbližšího vlakového spojení,je nepravděpodobné. Závislost na motoristické droze se jistě nevyhýbá i rozhlasákům,o čemž svědčí jejich neutuchající zápal pro vysílání „Zelené vlny“.
Kolik by musel činit rozhlasový poplatek (a s tím průměrný plat v ČRo),aby rozhlasákům došlo,že již není udržitelné,aby relace sledující automobilový shon,nesla retronázev Zelená vlna ?! Anebo snad „Zelená vlna“ je nástrojem pro udržení vysoké poslechovosti Radiožurnálu ?