RUSKO arbitrem světového pořádku kvůli sleposti (západo)evropských elit
Prezident Francouzské republiky byl na poslední státní návštěvě Číny samozřejmě v postavení hlavy státu,tudíž mu náleží odpovídající pocty. A také prezident Macron vystupoval v Pekingu coby nejvyšší představitel jednoho z pěti trvalých členů RADY BEZPEČNOSTI Organizace spojených národů (RB OSN) !! s pověstným právem veta. Tak zásadní fakt je však nepochopitelně opomíjen !!!
Kritizuje se některými médii,že Předsedkyně Evropské komise byla upozaděna v Číně za francouzským prezidentem. Není se co divit,pokud vrcholní představitelé EVROPSKÉ UNIE (EU) jsou v Rusku či Číně přehlíženi,ale i příležitostně zesměšňováni. EU není členem OSN,což je past,kterou si EU sama nastražila,ač má nemálo geopolitických soupeřů. EU je však se svou dvojitou ústavní listinou (LISABONSKÁ SMLOUVA) státní konfederací,nikoli - jako OBSE či WTO - jednou z globálních mezinárodních či nadnárodních organizací. (Konfederací jsou i USA,Indie či SRN.) EU je soustátím kooperujících evropských národů,regionů a komunit. I spíše přátelské USA léta dávají najevo EU,že by neměla vystupovat partikulárně na mezinárodním kolbišti. Přesto Vysoký představitel EU pro zahraniční věci a bezpečnostní politiku bývá skoro neviditelný. Obchodní dohodu s globálním arbitrem - znovuvzkříšenou Čínou - také nedojednával evropský kvaziministr zahraničí: aktivitou sršelo na Čínu orientované Německo.
Do loňského 24.února novináři a experti pomíjeli (i dosud opomíjejí),že (každý) trvalý člen RB OSN je nepostižitelný,ač se zachová jakkoli necivilizovaněji. Stálá Pětka velmocenských arbitrů v RB OSN je žel obrazem (po)válečné geopolitické konstelace. Zásadní,stěží změnitelná,světová konstanta - permanentní členství Ruské federace v RB OSN - se už ne podceňuje,ale dosti vážně nebere,i když se od roku 2014 soužití s Ruskem vystupňovalo do mrazivé války. Za desítky let si EU (dříve: ES,EHS) - vojensky opečovávaná USA - nepospíšila s tím,aby se složení RB OSN proměnilo: reflektovalo postkoloniální dobu či konec studené války. Snadnou zablokovatelností hlasování v RB OSN je vinna (západní) Evropa,tedy populačně 0,5miliardová EVROPSKÁ UNIE. Velká Británie i Francie zůstávají stálými členy RB OSN,protože právě EU předstírá,že není státní konfederací,čímž neusiluje o plnocenné přijetí do OSN. Ani mnohem lidnatější kontinentální celky (Čína,Indie) nemají vícenásobné zastoupení v RB OSN !!!!! Nadnárodní organizací je prvotně OSN,proto EU již se měla stát členem (i RADY BEZPEČNOSTI) Organizace spojených národů. Je nepodstatné,že Britové opustily EU: jde o zemi (pan)evropskou,proto pevné křeslo v RB OSN mohly přenechat kupříkladu Austrálii. To kosmopolitním byrokratům v „Bruselu“ asi dosud nedochází...
OSN je obcházena takzvanou G7(8),což je trochu jinačí koncert velmocí než stálá Pětka v RB OSN. Státy u „protinožců“ považují válku na Ukrajině za ryze evropský konflikt,proto vztahy s Ruskem nepřerušují. Bývá vyzdvihována (textem obstarožní) Charta Organizace spojených národů - především Článek 2-4 Kapitoly I - nikoli její Kapitola VIII (Článek 52 a následující),nazvaná: OBLASTNÍ DOHODY !! Ukrajina by asi nebyla předurčena k válečné zkáze,kdyby se v západních metropolích nelpělo na frázích o mezinárodním právu. Článek 27-3 Charty OSN (Kapitola V) totiž zní:...rozhoduje RB kladnými hlasy devíti členů včetně hlasů všech stálých členů,rozumí se však,že se při rozhodování podle kapitoly VI a podle odstavce 3 článku 52 strana ve sporu zdrží hlasování. Pokud tu není OBLASTNÍ DOHODY o „Ukrajině“,tak Rusko smí cynicky a účinně hlasovat pro pokračování svého imperiálního výboje. Nu za více jakrok od počátku války na Východě média a experti ony platné kapitoly Charty nepřibližují (ČESKÝ ROZHLAS dnes v pořadu Vinohradská 12). Máme-li tu nějakou OBLASTNÍ DOHODU - zda-li jí je Budapešťské memorandum neb Minské dohody. Místo toho se krátce před odletem francouzského prezidenta do „komunistické“ Číny zděšeně bulvarizovalo,že vandalské Rusko se stalo (opět rotujícím) předsedajícím RADY BEZPEČNOSTI OSN.
Ursula von der Layen nerezignovala - po debaklu své návštěvy v Číně - na „prezidentskou“ funkci v „Bruselu“. Žádný (dominantní) stát EU neponížil diplomatické zastoupení v Ruské federaci,ani nevypověděl ruského velvyslance. Ruský zástupce v RB OSN nebyl vyzván,aby se zdržel hlasování o rezoluci týkající se Ukrajiny. Rusko těží z generační pošetilosti evropských expertů na mezinárodní právo,ale i z vágní informovanosti (v Evropě) o OSN.